Selecteer een pagina

Nekpijn

Nekpijn is een van de meest voorkomende pijnklachten. Alleen lage rugklachten komen vaker voor. Zelden is er een ernstige aandoening bij mensen met nekpijn. Nekpijn wordt meestal alleen in de nek zelf gevoeld, maar kan ook uitstralen naar het hoofd, de arm, de schouderbladen of richting de borst.

De pijn kan acuut ontstaan door bijvoorbeeld een ongeluk zoals bij een whiplash moment, maar ook bij het verdraaien van de nek. De pijn is vaak zeer heftig en geeft veel beperkingen in het dagelijks leven.

Computer

Veel mensen doen computerwerk waardoor ze langdurig in een statische houding zitten. Je zit zo een uur achter de computer zonder dat je er erg in hebt! De nek wordt hierbij lang in dezelfde positie belast, waardoor de spieren meer gespannen raken. Op langere termijn kan dit pijnklachten en stijfheid geven. Uitstraling in de arm of naar het hoofd komt hierbij ook voor.

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Fysiotherapie en manuele therapie kunnen het herstel van nekklachten bevorderen. Dit kan door middel voorlichting, adviezen, oefentherapie, nekoefeningen, massage, manipulatie/mobilisatie en dry needling.
Binnen onze praktijk bieden wij deze combinatie aan. Vanuit een eerste intake, die ongeveer 45 minuten duurt, zullen wij je klachten onderzoeken en een diagnose vaststellen. Aan de hand daarvan maken wij, in overleg met jou, een behandelplan. Doordat we voor de intake 45 minuten inplannen kunnen we ook alvast een start te maken met het behandelplan.

Heb je nekpijn?

Je kunt altijd even bellen, dan maken wij een afspraak om samen te kijken wat we voor jou kunnen betekenen. Bel met 0341 – 426916

Neem contact op

Fysiotherapiepraktijk Frankrijk, Frankenskamp2a, 3848 DA Harderwijk – info@fysiofrankrijk.nl – 0341 – 426916